MEJORAR LA FLUIDEZ EN INGLÉS A TRAVÉS DE LA REALIZACIÓN COLABORATIVA DE UN VIDEO

Authors

  • Xiomara Valverde Hernández UNAN Managua - FAREM Carazo

Abstract

Este documento está basado en una investigación relacionada al mejoramiento de la fluidez y pronunciación de un grupo de estudiantes de  lengua extranjera.  El proyecto de un video fue diseñando con el objetivo de describir la universidad y los diferentes programas de inglés ofrecidos  en diferentes carreras de la misma.  También este video fue usado como una técnica de aprendizaje para mejorar la fluidez y pronunciación de los estudiantes.  El profesor  usó el método comparativo para saber si los estudiantes mejoraron su fluidez y pronunciación o no, a través del proceso de producción y comparación de algunos videos.

Al final de esta investigación el profesor encontró algún mejoramiento relacionado a la fluidez y pronunciación.

Palabras claves: Fluidez, pronunciación, método cooperativo y por proyectos, video.

 

SUMMARY

This paper is based on an investigation related to fluency and pronunciation improvement with a group of EFL students. A video project was created to describe the campus and the different English programs offered in the different majors in the same campus. At the same time, this video was used as a learning tool to improve the students´ fluency and pronunciation. The instructor used the comparative method to conclude if the students improved their fluency and pronunciation or not, through the process of producing and comparing some videos.

At the end of the research the instructor found some improvement related to the fluency and pronunciation.

Keywords: Fluency, pronunciation, cooperative and project based learning, and video.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2013-10-10

How to Cite

Valverde Hernández, X. (2013). MEJORAR LA FLUIDEZ EN INGLÉS A TRAVÉS DE LA REALIZACIÓN COLABORATIVA DE UN VIDEO. Torreon Universitario Magazine, (5). Retrieved from https://revistasnicaragua.cnu.edu.ni/index.php/torreon/article/view/1096

Issue

Section

SCIENTIFIC ARTICLES

Most read articles by the same author(s)