Use of multimedia digital tools in the teaching-learning of Human Embryology subject in students of the Medicine Career of UNAN-Managua
Abstract
The use of technology in education is of constant discussion with many results, whether of much or of little success according to varied conditions. With the purpose of evaluating the results of the use of multimedia digital tools in the learning of Human Embryology, an observational, descriptive, prospective, transversal, analytical study with a mixed philosophical approach was carried out. Held with 75 students of the second year of Medicine of UNAN-Managua, during the first semester of 2016.
There was no statistical significance between three modalities of study; the first one was made without the use of multimedia tools; and the two others using aids with and without supervision respectively. The most used and accepted tool was short videos. Not all students have equipment to play digital files, the cell phone was the most common device, and there was no statistical significance between the types of electronic devices used by the students and the results of the final grades. The use of qualitative instruments allowed to formulate an action plan to optimize the use of digital tools in the Human Embryology subject.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos.
- El autor o los autores de los artículos, ensayos o investigaciones conceden a la Universidad Nacional Autónoma de Nicaragua, Managua (UNAN-Managua) los derechos de edición (copyright) del trabajo enviado, por consiguiente la Universidad cuenta con el derecho exclusivo para publicar el artículo durante el periodo completo de los derechos de autor.
- Estos derechos de autor/ autores autorizan a la Revista Torreón Universitario y a la Universidad editar y divulgar/publicar el artículo en dicha Revista, incluyendo reproducción impresa y electrónica, el almacenamiento, recuperación y cualquier otro tipo de publicación, y fuentes de información secundaria como servicios de resúmenes y bases de datos, así mismo la facultan a proteger el artículo contra el uso no autorizado para su difusión por medios impresos o electrónicos (PDF, HTML, EPUB, XML u otros).
Licencia para el uso del contenido
La revista hace uso de la Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivar 4.0 Internacional.
Bajo esta declaración:
Este revista está sujeta a una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. Puede ser copiada, distribuida y transmitida públicamente siempre y cuando se cite al autor y la fuente (Revista Torreón Universitario), no debe modificarse ni utilizarse con ningún fin comercial. La licencia completa se puede consultar en http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/.