Moodle Platform as a technological tool in the performance of face to face courses at FAREM-Carazo, UNAN-Managua during the first semester of 2017
DOI:
https://doi.org/10.5377/torreon.v6i17.6874Keywords:
Education, Virtual, Moodle, Support, blended learningAbstract
With the objective of evaluating the impact of the MOODLE Platform as a technological support for the development of face-to-face courses at FAREM-Carazo, UNAN-Managua during the first semester of 2017, a descriptive, correlational and analytical study was carried out, where were analyzed the data on the level of satisfaction of students and teachers regarding the use of the Moodle platform, in addition, the characteristics of the Moodle courses implemented in the FAREM-Carazo were analyzed, in which it was possible to determine that there is a high level of satisfaction on the part of students with a positive trend of 75.72%, on the other hand, thanks to the collaboration of the FAREM-Carazo teachers who implemented Moodle courses during the first semester of 2017, they were able to identify the benefits and difficulties of the use of Moodle based on their experience, and through an analysis of the different courses implemented by these teachers were able to identify their characteristics of these.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos.
- El autor o los autores de los artículos, ensayos o investigaciones conceden a la Universidad Nacional Autónoma de Nicaragua, Managua (UNAN-Managua) los derechos de edición (copyright) del trabajo enviado, por consiguiente la Universidad cuenta con el derecho exclusivo para publicar el artículo durante el periodo completo de los derechos de autor.
- Estos derechos de autor/ autores autorizan a la Revista Torreón Universitario y a la Universidad editar y divulgar/publicar el artículo en dicha Revista, incluyendo reproducción impresa y electrónica, el almacenamiento, recuperación y cualquier otro tipo de publicación, y fuentes de información secundaria como servicios de resúmenes y bases de datos, así mismo la facultan a proteger el artículo contra el uso no autorizado para su difusión por medios impresos o electrónicos (PDF, HTML, EPUB, XML u otros).
Licencia para el uso del contenido
La revista hace uso de la Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivar 4.0 Internacional.
Bajo esta declaración:
Este revista está sujeta a una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. Puede ser copiada, distribuida y transmitida públicamente siempre y cuando se cite al autor y la fuente (Revista Torreón Universitario), no debe modificarse ni utilizarse con ningún fin comercial. La licencia completa se puede consultar en http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/.