Pre-scientific knowledge: the starting point of the research processes.
DOI:
https://doi.org/10.5377/torreon.v8i21.8854Keywords:
paradigma, paradigm, method, observationAbstract
This essay addresses some topics that are rarely a subject matter of conversation between researchers and teachers of higher education related to the little scientific rigor with which some research topics are addressed, which are often pondered without reaching important conclusions.
It is highlighted in this paper the previous knowledge that every scientific researcher must possess as an indispensable premise for an objective approach to the object of research, and finally, some deficiencies that we present in our academic work are pointed out when we conduct research or when we assign some responsibility to our students.
The writing refers to some topics or philosophical approaches that have been made over the last decades about scientific knowledge and the proposals made by some theorists to reach it. Also, some of the multiple deficiencies that many members of the educational community, teachers, and students encounter when we face the task of investigating with scientific character some topic that we consider relevant in our academic performance
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos.
- El autor o los autores de los artículos, ensayos o investigaciones conceden a la Universidad Nacional Autónoma de Nicaragua, Managua (UNAN-Managua) los derechos de edición (copyright) del trabajo enviado, por consiguiente la Universidad cuenta con el derecho exclusivo para publicar el artículo durante el periodo completo de los derechos de autor.
- Estos derechos de autor/ autores autorizan a la Revista Torreón Universitario y a la Universidad editar y divulgar/publicar el artículo en dicha Revista, incluyendo reproducción impresa y electrónica, el almacenamiento, recuperación y cualquier otro tipo de publicación, y fuentes de información secundaria como servicios de resúmenes y bases de datos, así mismo la facultan a proteger el artículo contra el uso no autorizado para su difusión por medios impresos o electrónicos (PDF, HTML, EPUB, XML u otros).
Licencia para el uso del contenido
La revista hace uso de la Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivar 4.0 Internacional.
Bajo esta declaración:
Este revista está sujeta a una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. Puede ser copiada, distribuida y transmitida públicamente siempre y cuando se cite al autor y la fuente (Revista Torreón Universitario), no debe modificarse ni utilizarse con ningún fin comercial. La licencia completa se puede consultar en http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/.