ICT as a teaching strategy by nursing teachers POLISALUNAN Managua
DOI:
https://doi.org/10.5377/torreon.v10i27.10838Keywords:
Teaching strategies, ICT perception, ICT in educationAbstract
The research focuses on ICT targets that teachers generally use, and are used as a teaching strategy, in addition to knowing what the students' perception is about the effectiveness of ICTs as teaching strategies, and what difficulties teachers have to use. According to these objectives the research has a type of mixed study having the qualitative approach a higher predominance, within the mixed research designs. this study is concurrent. Both approaches were analyzed simultaneously and separately. According to the results of research, it was found that more years in the nursing major they have low effectiveness ICT, and less years of the major are highly effective. In the classroom and out of it teachers have applied ICTs as a teaching strategy, as well, in the houses through the Internet, sending the tasks by e-mail, or uploading it to the virtual platform, teachers commonly guide students to perform tasks through computers and they develop traditional strategies such as synoptic tables, mental maps, abstracts, presentations for exhibitions etc. It is also used by teachers as an active communication with students through groups at WhatsApp.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos.
- El autor o los autores de los artículos, ensayos o investigaciones conceden a la Universidad Nacional Autónoma de Nicaragua, Managua (UNAN-Managua) los derechos de edición (copyright) del trabajo enviado, por consiguiente la Universidad cuenta con el derecho exclusivo para publicar el artículo durante el periodo completo de los derechos de autor.
- Estos derechos de autor/ autores autorizan a la Revista Torreón Universitario y a la Universidad editar y divulgar/publicar el artículo en dicha Revista, incluyendo reproducción impresa y electrónica, el almacenamiento, recuperación y cualquier otro tipo de publicación, y fuentes de información secundaria como servicios de resúmenes y bases de datos, así mismo la facultan a proteger el artículo contra el uso no autorizado para su difusión por medios impresos o electrónicos (PDF, HTML, EPUB, XML u otros).
Licencia para el uso del contenido
La revista hace uso de la Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivar 4.0 Internacional.
Bajo esta declaración:
Este revista está sujeta a una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. Puede ser copiada, distribuida y transmitida públicamente siempre y cuando se cite al autor y la fuente (Revista Torreón Universitario), no debe modificarse ni utilizarse con ningún fin comercial. La licencia completa se puede consultar en http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/.