COVID-19: actions to mitigate negative emotions from learning environments
DOI:
https://doi.org/10.5377/rtu.v10i28.11525Keywords:
COVID-19, emotional and mental effects, psychosocial effectsAbstract
This article is made from the investigation in several research studies in: China, Mexico, Spain and the United Kingdom mainly. The results of these writings point to the effects caused by Covid-19 from various psychosocial spheres that lead to negative effects that manifest themselves in anxiety, depression, stress and fear from the young to the elderly. According to several experts, mental and emotional health problems have not been addressed, with the rigor they deserve, as important issues in the process of change or adaptation in learning environments.
Considering our sphere of professional action, we focus on an approach to how the pandemic has psychosocially affected university students and the possible consequences that may be generated, both from the present in their personal life and in the future in their working life, actions are carried out that They can contribute to coping with the psychosocial effects from learning environments, be they face-to-face, virtual or mixed, in the search to avoid the desertion of university students.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos.
- El autor o los autores de los artículos, ensayos o investigaciones conceden a la Universidad Nacional Autónoma de Nicaragua, Managua (UNAN-Managua) los derechos de edición (copyright) del trabajo enviado, por consiguiente la Universidad cuenta con el derecho exclusivo para publicar el artículo durante el periodo completo de los derechos de autor.
- Estos derechos de autor/ autores autorizan a la Revista Torreón Universitario y a la Universidad editar y divulgar/publicar el artículo en dicha Revista, incluyendo reproducción impresa y electrónica, el almacenamiento, recuperación y cualquier otro tipo de publicación, y fuentes de información secundaria como servicios de resúmenes y bases de datos, así mismo la facultan a proteger el artículo contra el uso no autorizado para su difusión por medios impresos o electrónicos (PDF, HTML, EPUB, XML u otros).
Licencia para el uso del contenido
La revista hace uso de la Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivar 4.0 Internacional.
Bajo esta declaración:
Este revista está sujeta a una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. Puede ser copiada, distribuida y transmitida públicamente siempre y cuando se cite al autor y la fuente (Revista Torreón Universitario), no debe modificarse ni utilizarse con ningún fin comercial. La licencia completa se puede consultar en http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/.