Marketing models as business improvement strategies (case of the teachers' social, cultural and sports center) Municipality of Ocaña Norte de Santande

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5377/reice.v11i21.16562

Keywords:

business model, sales force, marketing, clients, strategies

Abstract

Business or marketing models are conceptual structures that allow us to understand how companies work, how money is obtained and how objectives can be achieved within them. Based on these perspectives, this article is based, showing the results of an investigation carried out at the Ocaña Social and Sports Center, whose main objective was to design a marketing model to strengthen the use of its services, the main results showed the need that exists within companies to be constantly changing with respect to market trends, taking technology, social networks and advertising as tools as an effective strategy to improve their commercial behavior.

Downloads

Download data is not yet available.

References

ACHING. (2005). RATIOS FINANCIEROS. Obtenido de https://www.gestiopolis.com/wp-content/uploads/2005/09/ratios-financieros-matematicas- financieras-1.pdf

Alvarado, B. y. (2020). Elementos Básicos de la oferta y la Demanda. Obtenido de Universidad el Cesar: https://repository.cesa.edu.co/bitstream/handle/10726/305/1.%20Los%20elementos%20basicos%20de%20la%20oferta%20y%20la%20demanda.pdf?sequence=13&isAllowed=y

Borrero, G. M. (2017). Mercadeo, Nuevos mercados objetivos y gerencia de ventas en la apertura del siglo XXI. Santiago de Cali. Obtenido de Universidad Santiago de Cali: https://libros.usc.edu.co/index.p hp/usc/catalog/view/66/60/803-1

Castro. (2010). Las estrategias competitivas y su Importancia en la buena gestión de las empresas. Obtenido de https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/economicas/article/view/707 3/6758

Goicochea. (2014). Ratios, Métricas e indicadores. Obtenido de https://anibalgoicochea.com/cate gory/business- intelligence/ratios-metricas-e- indicadores/

Mongue. (2010). LAS ESTRATEGIAS COMPETITIVAS Y SU IMPORTANCIA EN LA BUENA GESTIÓN DE LAS EMPRESAS. Ciencias Económicas. Obtenido de https://revistas.ucr.ac.cr/index.p hp/economicas/article/view/707 3/6758

Nadal. (2010). El Concepto de Mercado. Ciudad de México. Obtenido de http://conceptos.sociales.unam. mx/conceptos final/450 trabajo.pdf

Nuño. (2018). LA IMPORTANCIA DEL PLAN DE VENTAS EN TU ESTRATEGIA COMERCIAL. Obtenido de https://agustinnuno.com/plan- ventas-estrategia-comercial/

Públicos, I. N. (2012). Principales indicadores financieros y de gestión. Obtenido de https://incp.org.co/Site/2012/age nda/7-if.pdf

Ramos. (2015). Concepto de mercados. Buenos aires: DUNKEN. Obtenido de https://books.google.es/books?hl=es&lr=&id=mni5BgAAQBAJ&oi=fnd&pg=PA7&dq=mercado&ots=BgycG1UqZ&sig=a_Vaaocj_QJiiLKs8BEcCmLHDc#v=onepage&q=mercado&f=false

Rowland. (2017).10/Acento. Obtenido de Dinámica del mercado: https://acento.com.do/opinion/di namica-del-mercado- 8482369.html

Sellers. (2017). Universidad de alicante. Obtenido de la importancia de un buen Plan de Marketing para las empresas: https://www.unniun.com/la- importancia-de-un-buen-plan-de-marketing-para-las-empresas- ricardo-sellers-rubio-master-en- direccion-y-gestion-de- empresas-universidad-de- alicante

Torres. (2019). Hubspot. Obtenido de 8 indicadores de productividad en ventas que debes conocer: https://blog.hubspot.es/sales/indi cadores-productividad

Villa. (2012). Universidad Tecnologica de Pereira. Obtenido de DISEÑO DE UN PLAN ESTRATÉGICO DE MARKETING PARA LA EMPRESA:

http://recursosbiblioteca.utp.edu. co/tesisd/textoyanexos/658812V 712.pdf

Vasquez. (1997). LAS VENTAS EN EL CONTEXTO GERENCIAL LATINOAMERICANO. Obtenido de https://ucema.edu.ar/cimei- base/download/research/59_Vas quez.pdf

Published

2023-08-18

How to Cite

Paba Santiago, S. . (2023). Marketing models as business improvement strategies (case of the teachers’ social, cultural and sports center) Municipality of Ocaña Norte de Santande. Revista Electrónica De Investigación En Ciencias Economicas, 11(21), 409–426. https://doi.org/10.5377/reice.v11i21.16562

Issue

Section

Artículos de Investigación