Learning through the implementation of a Multimedia Software for Mathematics and Language Arts subjects in fifth and sixth grade at Jose de la Cruz Mena primary school, Jinotepe, Carazo
Abstract
This investigation concerns the proper use of teaching and learning strategies in the implementation of a multimedia software in Mathematics and Language Arts subjects in fifth and sixth grade at Jose de la Cruz Mena primary school in Jinotepe-Carazo. According to the research characteristics it has a qualitative approach. The information was obtained through: key informants, observation and focus group, it is a descriptive and a cross-sectional study.
The software was designed by students from the Facultad Regional Multidisciplinaria in Carazo, available resources to be installed and to be used in primary school, starting in the school object of study, and then, extend the project to primary schools from Jinotepe with ICT classrooms.
It was found that teachers in study have some difficulties with the use of technology, such as, little knowledge of computers and internet, they have no e-mail and are therefore it is a disadvantage with their students. Teachers do not have a clear definition of teaching-learning strategies in the use of educational software so that the appropriate use of available resources is difficult.
It is recommended to strengthen the teaching-learning process, methodological strategies that allow the development of competences must be facilitated to teachers in the use of ICTs when implementing the educative software.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos.
- El autor o los autores de los artículos, ensayos o investigaciones conceden a la Universidad Nacional Autónoma de Nicaragua, Managua (UNAN-Managua) los derechos de edición (copyright) del trabajo enviado, por consiguiente la Universidad cuenta con el derecho exclusivo para publicar el artículo durante el periodo completo de los derechos de autor.
- Estos derechos de autor/ autores autorizan a la Revista Torreón Universitario y a la Universidad editar y divulgar/publicar el artículo en dicha Revista, incluyendo reproducción impresa y electrónica, el almacenamiento, recuperación y cualquier otro tipo de publicación, y fuentes de información secundaria como servicios de resúmenes y bases de datos, así mismo la facultan a proteger el artículo contra el uso no autorizado para su difusión por medios impresos o electrónicos (PDF, HTML, EPUB, XML u otros).
Licencia para el uso del contenido
La revista hace uso de la Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivar 4.0 Internacional.
Bajo esta declaración:
Este revista está sujeta a una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. Puede ser copiada, distribuida y transmitida públicamente siempre y cuando se cite al autor y la fuente (Revista Torreón Universitario), no debe modificarse ni utilizarse con ningún fin comercial. La licencia completa se puede consultar en http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/.