Critical Thinking in Sociology Subject. Didactic Experience in High school.
DOI:
https://doi.org/10.5377/torreon.v7i18.7713Keywords:
didactic strategies, critical thinking, sociologyAbstract
This paper is an educational innovation carried out in the public high school Rigoberto López Pérez in Managua, aiming to develop critical thinking through a didactic intervention in sociology subject, because it has been many years the academicist way is implemented, which demotivates students, however, in the didactic intervention both theory and pedagogy practices were merged and students interacted doing cooperative work, criticizing and socializing. This research process based on the socio-critical frame and on the investigation action, because an education trouble was found and was solved through the application of innovative learning strategies. The research focus has both qualitative and quantitative elements, prevailing the qualitative focus due to the techniques and tools used along the didactic intervention as in the ethnography education. The results of the investigation proved the implemented learning strategies generated critical thinking in students and therefore, it is suggested to innovate the didactic methodology so students could be main agents in their own learning and feel motivation towards sociology subject.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos.
- El autor o los autores de los artículos, ensayos o investigaciones conceden a la Universidad Nacional Autónoma de Nicaragua, Managua (UNAN-Managua) los derechos de edición (copyright) del trabajo enviado, por consiguiente la Universidad cuenta con el derecho exclusivo para publicar el artículo durante el periodo completo de los derechos de autor.
- Estos derechos de autor/ autores autorizan a la Revista Torreón Universitario y a la Universidad editar y divulgar/publicar el artículo en dicha Revista, incluyendo reproducción impresa y electrónica, el almacenamiento, recuperación y cualquier otro tipo de publicación, y fuentes de información secundaria como servicios de resúmenes y bases de datos, así mismo la facultan a proteger el artículo contra el uso no autorizado para su difusión por medios impresos o electrónicos (PDF, HTML, EPUB, XML u otros).
Licencia para el uso del contenido
La revista hace uso de la Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivar 4.0 Internacional.
Bajo esta declaración:
Este revista está sujeta a una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. Puede ser copiada, distribuida y transmitida públicamente siempre y cuando se cite al autor y la fuente (Revista Torreón Universitario), no debe modificarse ni utilizarse con ningún fin comercial. La licencia completa se puede consultar en http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/.