Simulation as a didactic strategy in teacher training practices. Experience in the Social Sciences career
DOI:
https://doi.org/10.5377/torreon.v9i25.9851Keywords:
Social Sciences, teaching skills, didactic strategies, simulationAbstract
This article on educational innovation arises from a process of pedagogical reflection that aimed to use simulation as a teaching strategy to develop pedagogical skills in teachers in training of the social sciences area, in the subject Specialization Practices of the Social Sciences major. The methodology consisted in developing a mixed study, with emphasis on the qualitative approach, applying research techniques such as observation, survey and interviews to the research analysis unit that was composed of twenty-eight students enrolled in the subject. The didactic intervention resulted in the development of the ten teaching skills set out in the subject, which was evident in the simulations that the students carried out during the course of the subject. This study shows that simulation is a didactic strategy that favors the training of education professionals and allows the protagonists to assume roles similar to those they should assume in reality, and therefore, to appropriate the role, knowledge, attitudes, values and skills that this field requires to perform effectively.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos.
- El autor o los autores de los artículos, ensayos o investigaciones conceden a la Universidad Nacional Autónoma de Nicaragua, Managua (UNAN-Managua) los derechos de edición (copyright) del trabajo enviado, por consiguiente la Universidad cuenta con el derecho exclusivo para publicar el artículo durante el periodo completo de los derechos de autor.
- Estos derechos de autor/ autores autorizan a la Revista Torreón Universitario y a la Universidad editar y divulgar/publicar el artículo en dicha Revista, incluyendo reproducción impresa y electrónica, el almacenamiento, recuperación y cualquier otro tipo de publicación, y fuentes de información secundaria como servicios de resúmenes y bases de datos, así mismo la facultan a proteger el artículo contra el uso no autorizado para su difusión por medios impresos o electrónicos (PDF, HTML, EPUB, XML u otros).
Licencia para el uso del contenido
La revista hace uso de la Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivar 4.0 Internacional.
Bajo esta declaración:
Este revista está sujeta a una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional. Puede ser copiada, distribuida y transmitida públicamente siempre y cuando se cite al autor y la fuente (Revista Torreón Universitario), no debe modificarse ni utilizarse con ningún fin comercial. La licencia completa se puede consultar en http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/.